Identyfikacja wizualna -  Trawka Studio strony www Rzeszów i Warszawa

∼ Witaj na stronie trawkastudio.pl - tworzenie stron www

Kontakt z konsultantem: +48 605 738 249 | bok@trawkastudio.pl | Pn-Pt: 9:00 - 20:00

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o tworzeniu stron www

Obecnie znajdujesz się w: Strona główna

Identyfikacja wizualna

Każda firma posiada swoją indywidualną tożsamość pozwalającą wyróżnić ją spośród innych podmiotów będących na rynku. Identyfikacja wizualna stanowi sposób komunikowania się z klientami, dostawcami oraz innymi współpracującymi z daną firmą podmiotami rynkowymi.


Przeprowadzone badania wskazują na fakt, iż aż 73% polskich konsumentów produkt markowy kojarzy przede wszystkim z wysoką jakością. Aż 1/3 Polaków uważa także, że towar markowy to towar z bogatą tradycją stąd też można mu zaufać. Prawie 90% badanych zgadza się także z opinią, że produkty markowe są bardziej trwałe, zrobione z materiałów wysokiej jakości oraz, że do ich produkcji wykorzystywane są najnowsze technologie.


Czy możesz sobie zatem pozwolić na bycie bezosobowym podmiotem rynkowym?


Czym jest identyfikacja wizualna


Identyfikacja wizualna stanowi podstawowe narzędzie służące do kreowania wizerunku marki firmy. Terminem tym określamy ogół symboli a także zachowań stosowanych przez dane przedsiębiorstwo w celu uzyskania spójnej i czytelnej identyfikacji rynkowej. Podstawą systemu identyfikacji wizualnej jest znak firmowy czyli logo. To właśnie identyfikacja wizualna czyli struktura wizerunku wpływa na pozycję firmy na rynku oraz na podejmowane działania marketingowe.


Do elementów identyfikacji wizualnej zaliczamy:

  • Logo– wraz z informacją w jaki sposób powinno ono zostać umieszczone na różnych rodzajach tła
  • Kolorystyka - wspólna dla wszystkich nośników reklamowych takich jak ulotka, strona www, papeteria, wizytówki oraz inne elementów stosowanych w działaniach marketingowych.
  • Odpowiedni dobór fontów – czyli innymi słowy stosowanych czcionek, które również powinny być spójne dla wszystkich elementów wykorzystywanych w działaniach marketingowych.
  • Strona internetowa 
  • Całość publikacji promocyjnych firmy takich jak ulotki, wizytówki, koperty itp.

Kreowanie wizerunku własnej marki zacząć należy właśnie od zbudowania spójnego oraz konsekwentnego systemu identyfikacji wizualnej. To na tej podstawie klient będzie mógł rozpoznać oraz skojarzyć dane produkty jako markowe. 

Dlaczego budowanie spójnego systemu identyfikacji wizualnej jest takie ważne


System identyfikacji wizualnej określić możemy także jako zestaw reguł oraz wzorców, których zadaniem jest budowanie pozytywnego wyobrażenia o danym przedsiębiorstwie czy też produkcie. Podstawowymi korzyściami wynikającymi z posiadania spójnego oraz konsekwentnego systemu identyfikacji wizualnej są:

 

  • Utrwalanie pożądanych opinii wśród pracowników, partnerów oraz klientów
  • Zwiększenie zaufania klientów do danej firmy czy też linii produktów
  • Wyróżnienie przedsiębiorstwa spośród innych podmiotów rynkowych
  • Zwiększenie rozpoznawalności firmy
  • Spójna komunikacja firmy z otoczeniem 

 

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat naszej usługi tworzenia spójnego systemu identyfikacji wizualnej firm zachęcamy Cię do kontaktu.